Indeks witryny Indeks witryny

Vilomix a-one agrobios

akademiabiogazu ..

Regulamin FORUM >>
Dzisiaj jest pi─ůtek 18 pa┼║ 2019, 15:39

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3, 4  Nast─Öpna
Autor Wiadomo┼Ť─ç
 Tytu┼é: Silos zbo┼╝owy
Post: pi─ůtek 24 lip 2009, 18:07 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 22 gru 2008, 18:39
Posty: 8
Witam! Przymierzam sie do zakupu silosa zbożowego BIN20W posiadam 10ha ziemi na której uprawiam głównie mieszankę jęczmień-owies oraz jęczmień, pszenżyto wiec tutaj moje pytania:
1. Czy na budow─Ö silosa moge otrzyma─ç jak─ů┼Ť dotacje z UE?
2. Jakiej firmy i rodzaj silosa byłby w moim przypadku najlepszy?


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 24 lip 2009, 19:18 
Offline

Rejestracja: wtorek 22 kwie 2008, 18:56
Posty: 108
patrycjusz silos to dobra sprawa ale typ o kt├│rym wspomnia┼ée┼Ť to silo┼Ť p┼éaskodenny tak mi sie wydaje ale mog─Ö sie myli─ç . ja te┼╝ kiedy┼Ť kupi┼éem trzy sztuki 20 WR i dzi┼Ť takiego b┼éedu bym nie pope┼éni┼é . przedewszystkim silos z dnem lejowym al je┼Ťli chodzi o dotacje to zakup tego silosu to nie jest jaka┼Ť kosmiczna suma i niewiem czy gra jest warta ┼Ťwieczki


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 24 lip 2009, 22:11 
Offline

Rejestracja: czwartek 24 maja 2007, 19:34
Posty: 619
Lokalizacja: wlkp
Tylko lejowe, i tylko z drzwiczkami na dole.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 24 lip 2009, 22:43 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
widze don ze nie lubisz latac po drabinie :) nie ale masz racje tak najwygodiej


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 24 lip 2009, 23:09 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 29 pa┼║ 2008, 17:55
Posty: 4596
Lokalizacja: mazowieckie
Ja bym sie zastanowi┼é czy wog├│le taki silos w 10ha gospodarstwie jest potrzebny. ┼╗eby zainstalowac BINa potrzebne jest pozwolenie na budowe a dodatkowo konieczny jest zakup dobrego wentylatora najlepiej ze sterownikiem, inaczej ziarno szlak trafi, do tego jeszcze co┼Ť do za┼éadunku.
Czy warto ponosic takie koszty ┼╝eby przechowa─ç 20t ziarna?
Moze lepiej zbudowac jakis garaz i wsypac do niego ziarno, a gdy odechce sie juz uprawiać zboże na tych 10ha mozna go bedzie jakos wykorzstać w przeciwieństwie do silosu.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 25 lip 2009, 09:29 
Offline

Rejestracja: czwartek 23 kwie 2009, 21:34
Posty: 164
Niewiadomo jakie b─Öd─ů ┼╝niwa, mo┼╝e te silosy uratuj─ů ci ca┼éy plon.Jak by┼éy suche zbiory ka┼╝dy zapomnia┼é o zaletach tych silos├│w.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 25 lip 2009, 11:42 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 29 pa┼║ 2008, 17:55
Posty: 4596
Lokalizacja: mazowieckie
krzysztof bin to nie suszarnia! chcac dosuszac w binach trzeba miec mozliwosc mieszana ziarna, np 2 silosy i sprzet do przeładynku z jednego do drugiego, inaczej w binie splesnieje jeszcze szybciej niz w garazu.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 25 lip 2009, 22:43 
Offline
Awatar u┼╝ytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 mar 2008, 13:04
Posty: 3386
Bin jest tragiczny do suszenia. U mnie przy suszeniu tak si─Ö skrapla┼éo ┼╝e od g├│ry woda ci├│rkiem lecia┼éa! a s─ůsiadowi tak na g├│rze zaros┼éo, ┼╝e nie m├│g┼é pszenicy z binu wyci─ůgn─ů─ç ;) Polecam silosy ale tylko lejowe!!


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 25 lip 2009, 23:50 
Offline

Rejestracja: wtorek 22 kwie 2008, 18:56
Posty: 108
Baraki ┼éebski z Ciebie Go┼Ť─ç co kilka razy ju┼╝ potwierdzi┼ée┼Ť to swoimi wypowiedziami i w przypadku zakupu bina na taki area┼é to w sumie te┼╝ masz racje tylko z tym wentylatorem do suszenia to bym sie z nie zgodzi┼é. ja sypie ziarno w 3 biny po 28 ton ka┼╝dy i jeszcze mi sie nie trafi┼éo abym zmarnowa┼éa ziarno z powodu zbyt du┼╝ej wilgotno┼Ťci co prawda u mnie temat wygl─ůda tak i┼╝ mamy w gospodarstwie kombajn i staram sie kosi─ç w opytmalnych warunkach . tylko tych obecnych ┼╝niw troche sie boje . a w mojej okolicy ostatnio modne jest sypanie zbo┼╝a w big bagi ale do tego trzeba mie─ç widlak albo du┼╝ego tura,.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 09:06 
Offline

Rejestracja: czwartek 23 kwie 2009, 21:34
Posty: 164
Przyjaciele z forum cz─Östo kosi┼éem zbo┼╝e ,kt├│re nie chcia┼éo wylecie─ç z kombajnu .Podstawowa sprawa to odpowiedni wentylator najlepiej ┼╝eby by┼é wi─Ökszy ni┼╝ przewiduje producent.Dmuchawa od zbo┼╝a si─Ö wog├│le do tego nie nadaje za ma┼éa wydajno┼Ť─ç.Ja zbo┼╝e trzymam i 2 lata w binie bez przesypywania , strat nie ma.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 11:36 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 29 pa┼║ 2008, 17:55
Posty: 4596
Lokalizacja: mazowieckie
lukas1982 pisze:
Bin jest tragiczny do suszenia. U mnie przy suszeniu tak si─Ö skrapla┼éo ┼╝e od g├│ry woda ci├│rkiem lecia┼éa! a s─ůsiadowi tak na g├│rze zaros┼éo, ┼╝e nie m├│g┼é pszenicy z binu wyci─ůgn─ů─ç ;) Polecam silosy ale tylko lejowe!!

Lukas to normalka w BINie ┼╝e jak si─Ö przedmuchuje to powietrze zabiera wilgo─ç z dolnej warstwy ziarna i przemiescza do g├│rnej, wi─Ökszo┼Ť─ç tego wilgotnego powietrza uchodzi do atmosfery ale cz─Ö┼Ť─ç mo┼╝e si─Ö wykrapla─ç tam gdzie ziarno jest najch┼éodniejsze a wi─Öc w wie┼╝chniej warstwie, wystarczy co nieco go przemieszac i wszystko jest ok. Inna sprawa to trzeba wiedzie─ç kiedy w┼é─ůcza─ç wentylator bo zamiast suszy─ç mo┼╝na jescze nawil┼╝y─ç ziarno! Nigdy nienalezy wentylowac gdy temperatura na zewn─ůtrz silosa jest wy┼╝sza ni┼╝ temperatura ziarna!!


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 11:52 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 29 pa┼║ 2008, 17:55
Posty: 4596
Lokalizacja: mazowieckie
Tomek też mam własne kombajny ale czasmi pogoda jest bezlitosna i nie każdego roku da się zebrac super suche ziarno. Poza tym ja mam silosy 70t więc warstwa ziarna jest nieco wyższa niz w Twoich i bez wentylatora nawet po nasypaniu bardzo suchego ziarna wzrasta jego temperatura.
Po zaty co toznaczy nie "mia┼éem strat"? To ┼╝e ziarno nie sple┼Ťnia┼éo to jescze nie oznacza ┼╝e nie ma strat w masie sk┼éadnik├│w pokarmowych! W ┼Ťwie┼╝o zebranym ziarnie zachodz─ů intensywne procesy biochemiczne, ziarno oddycha wytwarzaj─ůc ciep┼éo, zu┼╝ywaj─ůc czesc zawartej w nim energi a proces ten nasila sie wraz ze wzrostem temperatury, dlatego aby zminimalizowa─ç te straty nale┼╝y jak najszybciej sch┼éodzi─ç ziarno spowalniajac w ten spos├│b biochemiczne procesy.
Zmierz temperature wewn─ůtrz ┼Ťwierzo zasypanego silosu a przekonasz si─Ö ┼╝e mam racje.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 12:11 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
ja juz sypalem do bina pszenice 16% wilgonosci wentylator z bina plus nagrzewnica bezproblemowo dosuszylem bez zadnego skraplania -t ylko trzeba pamietac zeby dekiel do gory otworzyc :DDD


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 12:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
a co do lejowych wprowadzasz zmijke pod spod bina pod podloga i ams zprawiejak lejowy :)) zaznaczam PRAWIE jak lejowy !!!! silos rozladowujesz prkatycznie raz do roku wiec czy warto zalozmy w przypadku 100 tonowego silosu placic 200% ceny ????? moim zdaniem nie to tylko 2 godziny roboty rocznie wiecej


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 26 lip 2009, 12:15 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
[quote="maciek*"]a co do lejowych wprowadzasz zmijke pod spod bina pod podloga i ams zprawiejak lejowy :)) zaznaczam PRAWIE jak lejowy !!!! silos rozladowujesz prkatycznie raz do roku wiec czy warto zalozmy w przypadku 100 tonowego silosu placic 200% ceny ????? moim zdaniem nie to tylko 2 godziny roboty rocznie wiecej

EDIT: @ baraki warstwa zboza w silosie 70 i 28 ton jest taka sama sa to silosy tej samej wysokosci


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
Wy┼Ťwietl posty nie starsze ni┼╝:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3, 4  Nast─Öpna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy to forum: Obecnie na forum nie ma ┼╝adnego zarejestrowanego u┼╝ytkownika i 6 go┼Ťci


Nie mo┼╝esz tworzy─ç nowych temat├│w
Nie mo┼╝esz odpowiada─ç w tematach
Nie mo┼╝esz zmienia─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz usuwa─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz dodawa─ç za┼é─ůcznik├│w

Szukaj:
Przejd┼║ do:  
cron
Technologi─Ö dostarcza phpBB