Trzoda-Chlewna - Forum • Wyświetl temat - być vatowcem to brzmi...dumnie?
Indeks witryny Indeks witryny



terraexim

a-one baner


zuromin
Regulamin FORUM >>
Dzisiaj jest czwartek 28 mar 2024, 18:20

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 06 lip 2009, 08:24 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Mam pytanie. Mam zamiar zarejestrować się na vat na zasadach ogólnych. Prowadzę sprzedaż tucznikow i trochę inwestuję. Może ktoś mi powie tak po "chłopsku" jakie są plusy i minusy bycia vatowcem? Czy to się opłaca? Czy samemu idzie sobie poradzić z prowadzeniem ksiąg? Był już podobny temat ale ostatni post w tym temacie datowany jest na 2008r a teraz mamy 2009 i napewno coś się zmieniło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 07 lip 2009, 11:41 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Dlaczego nikt nie chce podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat Vatu w rolnictwie? Naprawdę interesuje mnie ten temat i chciałabym skorzystać z doświadczeń innych rolników którzy są Vatowcami. No chyba że nikt z forumowiczów nie jest Vatowcem i nie chce się wypowiadać na temat mu nie znany.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 07 lip 2009, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 mar 2008, 13:04
Posty: 3752
Wiadomo plusy i minusy. Ja prowadzeniem ksiąg się nie zajmuję, za 100zł robi to księgowy (murarze do murów.....)
W czteroletniej przygodzie z watem był tylko jeden miesiąc gdzie trzeba było do skarbówki dopłacić.
Także jeśli choć troche inwestujesz, kupujesz paliwo itp to się nie zastanawiaj :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 07 lip 2009, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 cze 2007, 21:00
Posty: 634
Lokalizacja: --SUBKOWY
podobna sytuacja u mnie tylko jeszcze ani razu nie zaniosłem do skarboweg o poprostu lekko trzeba pomyśleć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 07 lip 2009, 23:25 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Dzięki za pozytywne opinie. Mam trochę inwestycji w planach więc myślę, że do skarbówki nie będę musiała przez jakiś czas (mam nadzieję że zawsze) nic oddawać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 09 lip 2009, 11:26 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Byłam dzisiaj w US, jutro jadę się zarejestrować. Pani w urzędzie odpowiedziała mi na nurtujące mnie pytania i już wiem (mniej więcej) co i jak. Reszta wyjdzie w praktyce. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 09 lip 2009, 21:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 cze 2007, 21:00
Posty: 634
Lokalizacja: --SUBKOWY
a jak chcesz zarejstrować swoje gospodarstwo jako firma czy imiennie to ma znaczenie jak w niedługim czasie chciałabyś przekazać gospodarstwo


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 10 lip 2009, 07:55 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
gospodarstwo będzie zarejestrowane imiennie. A jaka jest różnica w zarejestrowaniu? - na ten temat nie zaciągnełam informacji.
A jeśli chodzi o przekazanie mojego gospodarstwa następcy to na razie takie mi nie grozi, gdyż mój następca ma dopiero 7 lat :lol: :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 12 lip 2009, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 cze 2007, 21:00
Posty: 634
Lokalizacja: --SUBKOWY
jeśli chodzi o inwestycje długoterminowe to jeśli w trakcie amortyzacji przekaże sie gospodarstwo to trzeba zapłacić niezamortyzowany wat jeśli gosp, jest zarejstrowane nie imiennie to nowego włsciciela wpisuje sie jako współudziałowca i niema potrzeby zanosić kasy do skarbowego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 13 lip 2009, 07:10 
Offline

Rejestracja: czwartek 31 maja 2007, 09:40
Posty: 875
Lokalizacja: Wlkp
a ile vatu jest nałożone na środki produkcji??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 14:38 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Wszystkim zainteresowanym przestawię kolejne etapy zarejestrowania się rolnika w urzędzie skarbowym jako podatnika czynnego rozliczającego się na zasadach ogólnych.
Jestem Vatowcem od 1 sierpnia. Ale zanim do tego doszło, najpierw złożyłam formularz Vat-R oraz NIP 1. Panie w urzędzie z uśmiechem na twarzy pomogły w wypełnieniu formularza. Potrzebny był również numer REGON oraz informacja z banku o posiadanym rachunku.
(dalsze informacje niżej - problem z wysłaniem całości w jedny poście)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 14:44 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Zdecydowałam rozliczać się kwartalnie, w związku z czym będę składać deklarację na duku Vat-7k.
Zakupiłam druki faktur, gdyż to teraz ja będę wystawiać faktury za sprzedane tuczniki.
Kupiłam również zeszyt "Ewidencja Nabycia Towarów i Usług Vat" oraz zeszyt "Ewidencja Sprzedaży Vat"
Zdecydowałam, że sama będę prowadzić ewidencję, gdyż nie jest to trudne i w moim przypadku nie zabierze zbyt cennego czasu.
Deklarację kwartalne składa się do 25 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale czyli za styczeń-luty-marzec deklarację składa się do 25 kwietnia itd. W moim przypadku będzie to 25 październik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 14:50 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
A teraz informację dotyczące Vatu należnego (tzn. ile mamy oddać Państwu)
- za tuczniki - 3%
- za inne płody nie wiem, gdyż nie zajmuję się czym innym
A Vat naliczony (tzn ile Państwo nam odda)
- środki ochrony roślin - 7%
- nawozy - 7%
- paliwo - 22%
- koncentraty - do dnia 31.12.2010 - 3% - a później? Zobaczymy...
- sól potasowa - 3%
- sznurek do maszyn - 7%
- maszyny rolnicze - 22%
A poza tym wszelkie inne zakupy niezbędne do prowadzenia gosp. rol. - 22%


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 14:54 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Rozliczanie się na zasadach ogólnych jest banalnie proste. Jak ktoś sam wypełnia wniosek na dopłaty to tym bardziej nie będzie miał problemów z prowadzeniem ewidencji.
Wszystko co sprzedajemy (wystawiamy fakturę) odnotowujemy w zeszycie "Ewidencja sprzedaży Vat.
Wszystko co kupujemy (do rolnictwa), na co posiadamy fakturę, odnotowujemy w zeszycie "Ewidencja Nabycia Towarów i Usług"
I tyle jeśli chodzi o ewidencję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 14:57 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Wszelkie informację dotyczące obliczania amortyzacji i innych spraw dotyczą podatnika płacącego podatek dochodowy a nie rolnika rozliczającego się na zasadach ogólnych.
W wielkim skrócie przedstawiłam informacje dotyczące rolnika vatowca. Jeżeli ktoś miałby coś do dodania to bardzo proszę, sama jeszcze wszystkiego nie wiem i chętnie się dowiem :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 25 sie 2009, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 cze 2007, 21:00
Posty: 634
Lokalizacja: --SUBKOWY
nie do końca to z tą amortyzacją bo faktycznie watowiec nie amortyzuje ale jak kupisz nową maszynę i sprzedasz ją za 2 lata jaką wartosć wpiszesz na fakturze ,,napewno ciężko sie oddaje wat hi hi '' a ja mam program bezpłatny do fakturowania i on mi oblicza sprzedaż super sprawa wprowadzasz kontrachentów i asortyment i jazda


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 sie 2009, 08:28 
Offline

Rejestracja: środa 29 paź 2008, 17:55
Posty: 4618
Lokalizacja: mazowieckie
Kasia i Paweł pisze:
Rozliczanie się na zasadach ogólnych jest banalnie proste. Jak ktoś sam wypełnia wniosek na dopłaty to tym bardziej nie będzie miał problemów z prowadzeniem ewidencji.
Wszystko co sprzedajemy (wystawiamy fakturę) odnotowujemy w zeszycie "Ewidencja sprzedaży Vat.
Wszystko co kupujemy (do rolnictwa), na co posiadamy fakturę, odnotowujemy w zeszycie "Ewidencja Nabycia Towarów i Usług"
I tyle jeśli chodzi o ewidencję.

Na pczątku tak sie wydaje póki nie pojawią się pierwsze wątpliwści i niejasności awłaszcza gdy zaczniesz dliczać wat od środków trwałych (np budowa), samo określenie co jest śrdkiem trwałym a c nie często nastręcza trudności. Dochdzą jescze korekty, podania o zwrot, itd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 26 sie 2009, 20:07 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Powtórzę jeszcze raz.
Prowadzenie ewidencji Vat dla rolnika osiągającego dochód mniejszy niż 1200 000 euro nie jest trudne.
Odnotowuje się wyłącznie faktury sprzedaży i zakupów.
Dla gospodarstwa osiągającego dochód powyżej 1200 000 euro stosuje się pełną księgowość. Gospodarstwa takie podlegają ustawie o rachunkowości i prowadzą księgi rachunkowe.


Ostatnio zmieniony piątek 23 kwie 2010, 18:21 przez Kasia i Paweł, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 28 sie 2009, 22:51 
Offline

Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 21:19
Posty: 101
mam pytanie a jesli w sprzęcie rolniczym który nabyłem przed przejściem na vat coś się zepsuje, zepsutą część kupuje na faktóre to czy mogę ją wpisać w koszty? pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 29 sie 2009, 09:08 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Tak. Jak najbardziej. Przecież kupiona część jest potrzebna do naprawy sprzętu rolniczego. Nieważne czy sprzęt jest zakupiony przed przejściem na vat czy po. Vatowiec (ten biedniejszy) nie rozlicza się ze swojego majątku trwałego. Vatowiec robi zakupy dla rolnictwa i zapisuje je w zeszycie "Ewidencja nabycia towarów i usług".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 29 sie 2009, 13:23 
Offline

Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 21:19
Posty: 101
dzięki za szybką odpowiedz zastanawiam się nad przejściem na vat ale jakoś wizyty w urz. skar. nie zachęcają mnie do tego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: sobota 29 sie 2009, 13:48 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Ja zastanawiałam się ponad 2 lata. Po przeanalizowaniu faktur zakupów i sprzedaży doszłam do wniosku, że przejście na vat będzie dla mnie opłacalne. A wizyty w urzędzie skarbowym trzeba przyjąć jako zło konieczne jeśli chce się coś zyskać. :wink: :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 30 sie 2009, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 04 cze 2007, 21:00
Posty: 634
Lokalizacja: --SUBKOWY
jeszcze jeden news wiecie że w momencie wejscia na wat możecie zrobić tzw stan z natury i napisać pismo do naczelnika urzedu skarbowebo o zwrot watu od zakupionych maszyn które są już w gospodarstwie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 01 wrz 2009, 21:28 
Offline

Rejestracja: piątek 28 sie 2009, 21:19
Posty: 101
to ciekawe, ale ten urz. skarbowy chojny. Ciekawe od kiedy i co za tym idzie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 14 wrz 2009, 21:58 
Offline

Rejestracja: czwartek 24 maja 2007, 19:50
Posty: 2013
Lokalizacja: północne mazowsze
a jak to jest ze zwrotem VAT-u w przypadku działalności usługowej ? czy jeśli założe firme usługową i kupie na tą firme maszyny rolnicze to urząd skarbowy zwróci mi 22% VAT-u ?? tak jak to jest w przypadku gospodarstwa rolnego ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: niedziela 25 paź 2009, 23:14 
Offline

Rejestracja: środa 15 kwie 2009, 18:51
Posty: 53
Lokalizacja: sokołów podlaski
Szanowni.
podatki są dla państwa a nie dla obywateli to taka ogólna prawda. Watowcy się zachwycają ileż to mogą sobie odliczyć od zakupionego dobra, ale nikt z Was nie mówi ile stracił bezpośrednio na sprzedaży. W moim przypadku wyliczenie jest prosta przy sprzedaży ok 2500 tuczników rocznie z samej tylko różnicy w wysokości wat-u 3 a 6 % mam do przodu ok.40000 złotych polskich od razu w kieszeni i nie muszę prowadzić żadnej dokumentacji. Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 18 lis 2009, 10:43 
Offline

Rejestracja: piątek 26 gru 2008, 10:38
Posty: 17
Lokalizacja: lubelskie
Mam małe zapytanko do osób które są na zasadach ogólnych, a mianowicie czy prowadzicie ewidencję środków trwałych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 18 lis 2009, 21:46 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 28 maja 2007, 22:28
Posty: 489
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
musisz prowadzić ewidencje środkuw trwałych ja prowadze do środkuw trwałych wpisuje głuwnie maszyny do gospodarstwa o wartości gdzieś powyżej 3 000 tyś zł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 15:03 
Offline

Rejestracja: wtorek 23 lis 2010, 15:06
Posty: 180
Lokalizacja: ŁOWICZ woj.ŁÓDZKIE
powiecie coś na temat vat-u jeszcze! :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 16:53 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
ŁOWICZAK a co byś chciał wiedzieć, nie mam może wielkiego doświadczenie w tej dziedzinie ale nie jedną już deklarację w US złożyłam i nie jedną miałam kontrolę wynikającą z chęci uzyskania wcześniejszej wypłaty należnych mi pieniążków i jak do tej pory mam wszystko idealnie (sama to prowadzę).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 16:57 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
dani pisze:
musisz prowadzić ewidencje środkuw trwałych ja prowadze do środkuw trwałych wpisuje głuwnie maszyny do gospodarstwa o wartości gdzieś powyżej 3 000 tyś zł

Po pierwsze dani skorzystaj ze słownika ortograficznego, po drugie nie jest obowiązkiem prowadzenie osobnej książki ewidencji środków trwałych, ja mam to wszystko w jednej książce, tylko podczas składania deklaracji obowiązkiem jest dostarczyć faktury zakupów środków trwałych i osobno ich wartość ujmuje się w deklaracji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 19:40 
Offline

Rejestracja: wtorek 23 lis 2010, 15:06
Posty: 180
Lokalizacja: ŁOWICZ woj.ŁÓDZKIE
a po ilu latach można zrezygnować z tego vat-u jak na przykład po buduje chlewnie?? i jak lepiej założyć na osobę fizyczną czy jako gospodarstwo rolne??? i czy naprawdę tak jest jak wcześniej niektórzy piszą? :shock:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 19:52 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
chyba 5 lat trzeba byc na vacie!!!!! My jeszcze zaden miesiac nie dolozylismy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 20:02 
Offline

Rejestracja: piątek 01 cze 2007, 23:58
Posty: 4698
Lokalizacja: kuj-pom
jak wejdziesz na vat i będziesz budował to teoretycznie nie wyjdziesz z tego no chyba ze vat który tobie oddali oddasz im z powrotem na budynki jest 10 lat np oddadzą tobie 10 tys to na rok przypada 1 tys zeta i co roku możesz to traktować jak swoje jak zrezygnujesz po 3 latach to niestety 7 tys będziesz musiał zwrócić do US trochę to zawile napisane ale to są podatki a tu nic nie jest proste


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 21:38 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 17:42
Posty: 691
Lokalizacja: podlaskie
no przypuśćmy że jestem watowcem. sprzedaję blondynki i faktura przychodzi do mnie z kasą brutto? rozliczenie odbywa się na jakich zasadach?chodzi mi o terminowość zwrotu tego watu i jego poziom?czy jest to identyczna wartość jaka widnieje na fakturze? czyli jak do tej pory 6%?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 21:47 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
odprowadzasz 3 % terminowsc to zalezy czy bedziesz sie rozliczal kwartalnie czy miesiecznie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 22:00 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 17:42
Posty: 691
Lokalizacja: podlaskie
czyli dostajesz 6% a zwracasz 3% tak?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 22:02 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
nie nie dostajesz 3 % i oddajesz 3 drugie 3 odprowadza ubojnia


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 22:11 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 17:42
Posty: 691
Lokalizacja: podlaskie
teraz rozumiem. a jakie zmiany będą po nowym roku?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 22:34 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
wzrosna stawki !!!!!my vatowcy(producenci ) tego nie odczujemy !!!!! odczuja to konsumenci finalni , detaliczni !!!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 22:41 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 cze 2009, 20:26
Posty: 279
Zamiast 3% będzie podobno 5%. Jeszcze jedna ważna uwaga, nie otrzymujesz zwrotu całego Vatu, który wydałeś na zakupy tylko różnicę która wynika z różnicy Vatu należnego i Vatu naliczonego. Pisałam o tym dużo dużo wyżej.
Np:
zrobiłeś zakupy dla gospodarstwa na kwotę brutto 7400 w tym Vat 1334,43 (Vat naliczony) a sprzedałeś świnki za kwotę brutto 20000 w tym Vat 582,52 (Vat należny). Urząd Skarbowy zwróci ci różnicę tzn 1334,43 - 582,52 = 751.91zł
Przechodząc na Vat na zasadach ogólnych musisz liczyć się z tym, że jeżeli masz wysoką sprzedaż musisz dużo inwestować aby nie oddawać pieniędzy do US.
Jeżeli będziesz miał kwotę Vatu należnego większą od kwoty Vatu naliczonego wtedy tą różnicę oddajesz do US. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 24 lis 2010, 23:37 
Offline

Rejestracja: środa 29 paź 2008, 17:55
Posty: 4618
Lokalizacja: mazowieckie
W 11/2010 top agrar jest artykuł w którym porównano efekt podwyżki wat dla gospodarstw i wyszło że przy produkcji roślinno zwierzecej jest na minus dla zasad ogulnych w stosunku do ryczałtu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 11:06 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 22 wrz 2008, 17:42
Posty: 691
Lokalizacja: podlaskie
czyli wynika z tego co Kasia pisze że dostarczamy do US bilans faktur kupna lub sprzedaży i urząd wypłaca pieniądze, bądź potrąca w przypadku otrzymania większej kwoty watu należnego. no i można powiedzieć że procedura jak gdyby się skraca. ale minus od nowego roku jest większy z powodu wzrostu podatku do 5% który trzeba odprowadzić. dobrze to rozumiem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 19:49 
Offline

Rejestracja: piątek 01 cze 2007, 23:58
Posty: 4698
Lokalizacja: kuj-pom
US nic tobie nie naliczy sam musisz to zrobić ewentualnie księgowa trzeba wypełnić deklaracje podatkowa czyli PIT i tam wpisać kto komu płaci podatek wynikający z faktur sprzedaży i zakupów oczywiście faktury przechowujesz przez 3 lata licząc od ostatniego dnia danego roku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 21:01 
Offline

Rejestracja: środa 29 paź 2008, 17:55
Posty: 4618
Lokalizacja: mazowieckie
Najlepszym wyjściem było by podzielenie gospodarstwa np produkującego tucznika w cyklu zamknietym na 2: jedno na ryczałcie, drugie na zasadach ogólnych. Mozna by wtedy wycofywać wat należny od faktur potem sprzedawać po kosztach prosiaka do gospodarstwa na ryczxałcie które następnie sprzedaje tucznika i dostaje ryczałt do sprzedaży. Proste, legalne i skuteczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 22:36 
Offline

Rejestracja: czwartek 24 maja 2007, 19:50
Posty: 2013
Lokalizacja: północne mazowsze
czy jak będę miał wiekszą kwote vatu naliczonego z moich zakupów np. paszy nawozów itp. od kwoty vatu należnego ze sprzedaży np. tuczników to urząd skarbowy wypłaci mi tą różnice ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 23:13 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
tak , wyplaci


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 23:34 
Offline

Rejestracja: piątek 01 cze 2007, 23:58
Posty: 4698
Lokalizacja: kuj-pom
maja na to 75 dni no chyba ze złożysz wniosek o wcześniejsza wypłatę ale nie radze przy dużej kwocie zwrotu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 25 lis 2010, 23:57 
Offline

Rejestracja: czwartek 24 maja 2007, 19:50
Posty: 2013
Lokalizacja: północne mazowsze
a jak tak się zdaży że danego miesiąca nie będę miał faktór sprzedaży tylko zakupy i vat naliczony z zakupów np. 1000zł to US wypłaci mi za ten miesiąc cały 1000 ??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 26 lis 2010, 00:00 
Offline

Rejestracja: wtorek 29 maja 2007, 08:45
Posty: 2331
Lokalizacja: szamotuły
nie wiem dokladnie bo mi sie nie zdarzylo zebym nie mial sprzedazy !!!! ale nawet jesli by nie wyplacil to przeniesie sie to na nastepne rozliczenie



Edit: albo poprostu rozliczaj sie kwartalnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB