Indeks witryny Indeks witryny
Regulamin FORUM >>test
* Zaloguj si─Ö   * Zarejestruj si─Ö * FAQ    * Szukaj
Dzisiaj jest sobota 23 sie 2014, 21:09

Strefa czasowa UTC+2godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3, 4, 5  Nast─Öpna
Autor Wiadomo┼Ť─ç
Post: czwartek 17 lut 2011, 18:42 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 24 mar 2010, 10:14
Posty: 227
W zwi─ůzku z ci─ůg┼éymi problemami z kaszlem u pojedy┼äczych sztuk warchlak├│w i ostatnimi czasy og├│lnym wzmo┼╝eniem kaszlu u wszystkich grup ┼Ťwin postanowi┼éem wprowadzi─ç szczepionk─Ö Ingelvac Mycoflex wraz z Ingelvac Circoflex.Pierwsze szczepione prosi─Öta w wieku 3 tygodni maj─ů obecnie 8 tygodni i wida─ç u nich znaczn─ů popraw─Ö.Jakie┼Ť tam pojedy┼äcze sztuki troch─Ö pokas┼éuj─ů, ale zdecydowanie lepiej wygl─ůdaj─ů.Przede wszystkim mioty sa bardziej wyr├│wnane i wida─ç u nich wi─Ökszy wigor.Mam jednak pytanie. Zdarza si─Ö, ┼╝e pojedy┼äcze sztuki zaczn─ů kaszle─ç ju┼╝ przy maciorze, co oznacza, i┼╝ szczepienie takiego prosi─Öcia mija si─Ö z celem i s─ů to pieni─ůdze wyrzucone w b┼éoto.Co zatem proponujecie?Przej┼Ťcie na szczepionk─Ö dwukrotnego u┼╝ycia i szczepi─ç w 1 i 3 tygodniu u┼╝ywaj─ůc np Suvaxyn lub M+Pac?A mo┼╝e zaszczepi─ç maciory i tym samym wyd┼éu┼╝y─ç dzia┼éanie przeciwcia┼é siarowych?Je┼Ťli szczepienie macior to jak─ů szczepionk─ů?Mo┼╝na szczepi─ç dywanowo ca┼ée stado?Dzi─Öki za podpowiedzi


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: czwartek 17 lut 2011, 19:21 
Offline

Rejestracja: czwartek 20 sty 2011, 14:32
Posty: 1080
Lokalizacja: CLI
proponuj─Ö ci tematem mykop. zaj─ů─ç si─Ö troch─Ö szybciej ni┼╝ w wieku 3-ch tyg. ja to robi─Ö tak ┼╝e w 5-tym dniu podaje suibiofer 2 ml+draxin 0,05 /szt a w 7 dniu szczepie respisurOne i to ju┼╝ zabezpiecza prosiaka do ko┼äca tuczu.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: czwartek 17 lut 2011, 21:09 
Offline
Awatar u┼╝ytkownika

Rejestracja: poniedziałek 28 maja 2007, 22:17
Posty: 2449
sta┼Ť76 pisze:
proponuj─Ö ci tematem mykop. zaj─ů─ç si─Ö troch─Ö szybciej ni┼╝ w wieku 3-ch tyg. ja to robi─Ö tak ┼╝e w 5-tym dniu podaje suibiofer 2 ml+draxin 0,05 /szt a w 7 dniu szczepie respisurOne i to ju┼╝ zabezpiecza prosiaka do ko┼äca tuczu.

i łacznie to podajesz

_________________
HaHa.xdd
i włochata postać pojawiła się w kominku


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: czwartek 17 lut 2011, 21:41 
Offline

Rejestracja: czwartek 20 sty 2011, 14:32
Posty: 1080
Lokalizacja: CLI
na 100ml suibioferu wstrzykuje 2,5ml draxinu i po 2ml/szt jest ok.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: czwartek 17 lut 2011, 22:59 
Offline

Rejestracja: pi─ůtek 20 lis 2009, 18:36
Posty: 480
Lokalizacja: wlkp
marcin a czy jeste┼Ť pewien ┼╝e ten kaszel to mycoplazmoza.
czy masz to potwierdzone badaniami? a może to prrs objaw płucny?


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 00:44 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 24 mar 2010, 10:14
Posty: 227
No w┼éa┼Ťnie nie mam tego potwierdzonego badaniami.Wynika to tylko z moich obserwacji, dotycz─ůcych spadku zdrowotno┼Ťci ca┼éego stada.Wiem ┼╝e objawy kaszlu mog─ů by─ç wszelakie.Wa┼╝ne jest dla mnie to, ┼╝e jednak kombinacja Ingelvac├│w Myco i Circo dzia┼éa na pierwszy rzut oka.Problemy w mojej chlewni nie s─ů jakie┼Ť gigantyczne, ale jednak widz─Ö ┼╝e jest gorzej ni┼╝ by┼éo kiedy┼Ť.Na razie pozostan─Ö przy tym systemie szczepie┼ä.chcia┼ébym tylko poznac opini─Ö tych kt├│rzy szczepi─ů maciory przeciw mykopla┼║mie.Czym szczepi─ů, w jaki spos├│b i czy przynosi to efekty.Moim zdaniem powinno si─Ö ucieka─ç ze szczepieniem prosi─ůt przeciw myko jak najp├│┼║niej i dlatego nie jestem zwolennikiem szczepienia prosi─ůt ju┼╝ w 1 tygodniu, ale ka┼╝dy ma swoje zdanie na ten temat.Dzieki za zainteresowanie


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 07:02 
Offline
Awatar u┼╝ytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 mar 2008, 13:04
Posty: 2248
No wi─Öc ilu weterynarzy tyle opinii. M├│j wet twierdzi ┼╝e jednorazow─ů szczepionk─ů po 21 dniu ┼╝ycia ale przed odsadzeniem. Ja u┼╝ywam mycoflex+cirkoflex

_________________
Martinus (ur ok 1790r) -> Mateusz -> Wawrzyn -> Wojciech -> Jan -> Zdzisław -> No i ja :) w linii prostej
Spptch@wp.pl


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 09:13 
Offline
Awatar u┼╝ytkownika

Rejestracja: poniedziałek 28 maja 2007, 22:17
Posty: 2449
sta┼Ť76 pisze:
na 100ml suibioferu wstrzykuje 2,5ml draxinu i po 2ml/szt jest ok.


a wiesz ze taka kombinacja nie skutkuje
podaj osobo lub po 2 dniach zobaczysz rezultat.

_________________
HaHa.xdd
i włochata postać pojawiła się w kominku


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 09:28 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 24 mar 2010, 10:14
Posty: 227
Ponawiam pytaie czy kto┼Ť z was szczepi lochy?Je┼Ťli tak to czym i w jakich ilo┼Ťciach?


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 09:55 
Offline

Rejestracja: czwartek 20 sty 2011, 14:32
Posty: 1080
Lokalizacja: CLI
by┼éem kiedy┼Ť na szkoleniu i lekarz z pfizera zaleci┼é taki spos├│b stosowania, argumentowa┼é to tym ┼╝e tulatromycyna na sw├│j d┼éugi okres dzia┼éania zabezpieczy nam prosiaka zanim szczepionka wytworzy odporno┼Ť─ç


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: pi─ůtek 18 lut 2011, 12:21 
Offline

Rejestracja: czwartek 31 maja 2007, 09:40
Posty: 838
Lokalizacja: Wlkp
Prosi─Öta przy losze powinny by─ç odporne po pobraniu przeciwcia┼é z mlekiem i to je powinno zabezpieczy─ç do czasu wytworzenia odporno┼Ťci po szczepieniu.

Lukas1982 ile kosztuje na prosiaka mycoflex+cirkoflex ja szczepie tylko na cirko to wychodzi mnie ok 5-6 z┼é, ale widz─Ö ┼╝e zw┼éaszcza w okresie zimowym pojawiaj─ů si─Ö problemy z p┼éucami i zastanawiam si─Ö nad rozszerzeniem profilaktyki.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 05 mar 2011, 21:22 
Offline

Rejestracja: wtorek 20 lis 2007, 22:17
Posty: 749
Lokalizacja: wielkopolska
Umnie cirko+myko wychodzi 11.5 zł/szt.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: sobota 05 mar 2011, 22:49 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 11 cze 2007, 21:23
Posty: 450
Lokalizacja: niemcy
Odpornosc po szczep.Myco/Circoflex wystepuje najwczesniej 2-3tyg po szczepieniu.A wiec istnieje niebezpieczensto ze prosieta zakaza sie szybciej niz wystapi odpornosc poszczepienna.I to jest problem.Macior u nas nie szczepimy bo rezultaty byly zadneTa sytuacja jaka masz moze wystapic gdy stado bylo ujemne i zakazilo sie mycoplazma.Ale to sie powoli samo uspokoi/zarazek sie zozprzestrzeni, maciory maja przeciwciala,nie rozsiewaja zarazka/.Jezeli juz szczepic to nowe loszki wprowadzane do stada-2x w odstepie 3ty.Inne mozliwosci przy wczesnym zakazeniu.
Szczepic prosieta w 7dniu po porodzie Stellamune One-byc moze ta szczepionka wystepuje pod inna nazwa/firma Pfeizer/.
2.Podac Draxin 3-5dzien /dziala p mycopl.14dni/-18-21dzien Myco/Circo flex.
Tu gdzie pracuje standart to Stellamune One+Porcilis PCV /70%/lub Myco/cCircoflex.Dwa razy szczepic p.Myco.to rzadkosc.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 06 mar 2011, 01:16 
Offline

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 17:56
Posty: 678
U mnie te┼╝ kiedy┼Ť mykoplazmoza wyst─Öpowa┼éa, szczepi┼éem wszystko jak si─Ö nale┼╝y przez dwa lata. p├│┼║niej przesta┼éem, obecnie nie mam ┼╝adnych problem├│w z kaszlem itp, po prostu cisza.


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
 Tytu┼é:
Post: niedziela 06 mar 2011, 11:21 
Offline

Rejestracja: ┼Ťroda 01 pa┼║ 2008, 11:44
Posty: 55
Lokalizacja: sieradzkie
Do┼é─ůcz─Ö do tematu bo mam bardzo powa┼╝ny problem:

U mnie nie by┼éo problemu z kaszlem ale .....si─Ö zacz─ů┼é od czasu jak wymienili┼Ťmy okna w chlewni ,na wi─Öksze bo by┼éy stare i ma┼éo ┼Ťwiat┼éa.I tak po miesi─ůcu zacz─Ö┼éy kaszle─ç ma┼ée prosi─Öta przy lochach ,lekarz stwierdzi┼é ┼╝e to grypa ale leki poskutkowa┼éy tylko na trzy dni .Prosi─Öta zrobi┼éy si─Ö z ┼éadnych t┼éustych okr─ůglutkich i g┼éadkich -osowia┼ée sier┼Ť─ç nastroszona jak u dzika a te co pad┼éy to dosta┼éy sine uszy i ryjek .
Po sekcji stwierdzi┼é ┼╝e problem nie z gryp─ů tylko ze streptokaktus i do tego do┼é─ůczy┼éa si─Ö mycoplasmoza .gdy i te leki nie zadzia┼éa┼éy by ochroni─ç stado wprowadzi┼é Oksyvet i antybiotyk do paszy Tylozyn─Ö 400g na ton─Ö .
I zachorowa┼éy starsze sztuki te co moglismy to sprzedali┼Ťmy a reszta to kalejdoskop od 40kg- do 100kg.Masakra potem stwierdzi┼é ┼╝e to pleuropneumonia -w mi─Ödzy czasie wykozyta┼éam wszystkich mo┼╝liwych lekarzy i ka┼╝dy m├│wi co innego .

Prosz─Ö o pomoc bo nic nie skutkuje .

Wspomn─Ö ┼╝e nie szczepi┼éam prosi─ůt na nic bo nie mia┼éam takich problem├│w zawsze by┼éo wszystko o.k .
Ale teraz od czego mam zacz─ů─ç ?????

_________________
----------------------------
KAROLA985


Na g├│r─Ö
 Wy┼Ťwietl profil  
 
Wy┼Ťwietl posty nie starsze ni┼╝:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3, 4, 5  Nast─Öpna

Strefa czasowa UTC+2godz.


Kto jest online

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy to forum: mytotoksyna1 i 0 go┼Ťci


Nie mo┼╝esz tworzy─ç nowych temat├│w
Nie mo┼╝esz odpowiada─ç w tematach
Nie mo┼╝esz zmienia─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz usuwa─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz dodawa─ç za┼é─ůcznik├│w

Szukaj:
Przejd┼║ do:  
Technologi─Ö dostarcza phpBB